@janus de verwijzing hebben we inmiddels weggehaald.
Dat iedereen op moet passen lijkt mij logisch maar waarom op het einde opeens reclame voor een ander bedrijf?
Dat komt mij wat vreemd over.
Puur broodje aap verhaal, de engelse site voor telefonica werkt volgens mij gewoon prima ik hoor er geen engelsen over klagen, en orange kan geen telefoonlijn kapen ik zou niet weten hoe want de eigenaar van telefonica is france telecom en gek he dat is ook de eigenaar van orange :)
Onzin verhaal en dus een HOAX.
Is dit zo'n email die de ronde doet en die je aan zoveel mogelijk mensen door moet sturen?
Als je op de site van telefonica naar Engels gaat (weet niet of ze dit Uberhaupt hebben) dan zal je echt niet bedonderd worden.
Ja..HOAX...doen heel veel van dit soort mails de ronde...snap nog steeds niet dat er mensen zijn die erin trappen.
Voor hen die het niet weten: Kijk nu eens op Wikipedia en type HOAX in.
In nederland www.virusalert.nl Een site die gratis te bezoeken is en een lijst heeft van alle voorkomende virussen en vooral ook voorkomende HOAX met vermelding waar die over gaat en per wanneer in de omloop is gebracht.
Deze pagina is weliswaar op Nederland gericht maar sommige HOAX-en gaan de wereld rond.
En het verzoek om een waarschuwings mail door te zenden naar zo veel mogelijk contact personen is er alleen maar op gericht om het internet te belasten waardoor er storingen kunnen ontstaan. Dit geldt ook voor sommige mooi gemaakte powerpoint presentaties die zogenaamd geluk brengen als het maar minimaal naar tig personen wordt doorgestuurd.
Maar de waarschuwing voor telefonische verkoop is in deze tijd wel op zijn plaats. Bij twee keer "Si" zeggen kan je zomaar je abonnement hebben veranderd.
Zodra je aan deze robot achtige personen vraagt of je de informatie over de leuke aanbieding niet per post kan krijgen is het gesprek meteen gedaan.
Gewaarschuwd mens telt voor twee, zo niet drie in deze crisis tijd waar men nog inventiever wordt met oplichting.
Op deze site staat alle informatie over
http://www.telefonicainenglish.com/Information/about%20us.htm
Als je op de site van telefonica naar Engels gaat
@ Gata, de site van Telefonica in het Engels wordt hier niet bedoeld, het is echt een andere site van een ander bedrijf.
Andere telefoonbrdrijven kunnen geen telefoonlijnen stelen zonder toestemming van de gebruiker. Bovendien verzet Telefonica zich met hand en tand tegen automatische voorschakeling van een goedkopere provider dus is het erg onwaarschijnlijk dat dat zo maar van de ene op de andere dag kan.
De telefonica/movistarsite heeft geen engelse versie, alleen wat info over roaming in Spain. Als er een engelse versie zou bestaan, dan zou het webadres bijvoorbeeld xxx.movistar.es/english moeten zijn en geen .com...
Als je op de site klikt die ik aangaf, zie je onderaan wel hetzelfde informatienummer 1004 van Te/Mo staan.
Wellicht niet helemaal on-topic maar bovenstaande lezende vroeg ik mij af of er in Spanje, zoals in NL. ook een bel-mij-niet register bestaat of komt.
Tip:
Beantwoord geen gesprekken van lieden die hun nummer hebben afgeschermd.
Is al een keer gepubliceerd hier :
http://www.spanjeforum.nl/topic.php?id=291522
Barc in English, Nederlands, Deutsch, Francais, Italiano. Graag uw gegevens: Creditcardnummer en CV code, bankrekening, en NIE Nummer.
En u kunt GRATIS bellen.
Als u het niet geloofd: http://www.belvoornop.nl/
DingDong.... Kost niets.... :D
@ Barc,
Die is echt leuk :D
Ik durfde het eerst niet te proberen...
Ervaringen met Telefonica zijn niet altijd slecht. Zoals de meeste providers halen ze de maximale snelheid van ADSL niet of niet altijd. Maar de service is niet slecht. Na een korting op mijn abonnement (door mijn Spaanse buurman bevochten en verkregen) bleek heel internet het niet meer te doen. Da's vervelend. Telefonica bellen. Na vraag en antwoord dacht men dat het aan mijn router/modem zou liggen. Ik vond dat onwaarschijnlijk. :?: Ik zou worden teruggebeld. En dat gebeurde op vrijdag en op zaterdag, alleen waren we net niet thuis. Op zondag :!: werd er weer teruggebeld. Telefonica, of ik maandag thuis was. Ja, waarom? Omdat ze een monteur langs zouden sturen.
En die kwam op maandagochtend :P. Bekeek mijn router van een vreemd merk (niet standaard door Telefonica), suggereerde met klem deze te vervangen door een Wifi router/modem van Telefonica (goedgekeurd door Telefonica). Ik stemde er mee in en had binnen 5 minuten weer internet. De rekening inclusief nieuw wifi modem/router was ong. € 50.
Ik vind dat een service die we in NL niet meer zo snel hebben. Dus dat mag ook wel eens worden gezegd.
Nee, ik stap niet over. Ja, jammer dat het bij ons maar max. 3 Mb snelheid geeft. Maar verder? Prima. :D