SpanjeMarktplaats

Auteur Onderwerp: Vodafone perikelen  (gelezen 540 keer)

Offline Mardya

  • Standaard Lidmaatschap
  • Nieuw
  • **
  • Berichten: 12
  • Plaats: Nederland
Vodafone perikelen
« Gepost op: 06 september 2019, 21:10:58 pm »
Hallo allemaal!

Ik lig met Vodafone in de clinch over een contract wat ik héél graag wil afsluiten, maar wat maar niet wil lukken.

De situatie is als volgt:

Wij hebben bij een Vodafone winkel een contract getekend voor internet + mobiel + landline + TV (series). Superleuk, tegen een superleuk prijsje.

Echter, het contract is getekend op mijn partner's naam, en mijn partner zit de komende tijd in Nederland. Mijn vraag aan de winkel was of ik de sim-kaart kon ophalen. Antwoord: nee. Prima, dat is ook redelijk. Mááŕ toen bood de verkoopster aan om te proberen het contract over te zetten naar mijn naam. Ik ben daarvoor al drie keer op en neer geweest om gegevens te verstrekken, maar inmiddels vragen ze om gegevens die we ook niet verstrekt hebben toen mijn partner het contract tekende, en waar destijds ook niet om gevraagd was. Het gaat om bewijs dat van onze (splinternieuwe) Spaanse bankrekening regelmatig bedragen afgeschreven (kunnen) worden zoals gas, licht, water en huur. Onze huur is nieuw, en de eerste termijnen zijn van mijn Nederlandse rekening betaald. Gas, licht en water komen pas volgende maand aan bod, maar tegen die tijd heb ik het internet al nodig. Dan moet er namelijk van huis uit gewerkt worden, mijn partner is namelijk programmeur.

Ik kan die gegevens dus niet op tijd verstrekken, en ik krijg die SIM dus niet (en die SIM heb ik nodig, want op dat nummer gaat de installateur van het modem bellen voor een afspraak). Nu is mijn probleem dat ik maar geen antwoord krijg van de Vodafone winkel op de volgende vragen:

- Krijgt mijn partner als hij weer terug is die SIM wél mee, of gaat dit hele feest zo niet door?
- Is het contract als ontbonden te beschouwen als ik/wij die bewijzen niet (kunnen) overleggen.
- Zo ja, kan ik dat op schrift krijgen?

Nu zijn er nummers van de helpdesk in Spanje, máár helpdesk 1 kan mijn gegevens niet vinden (duh, die staan waarschijnlijk niet in de computer) en de situatie is dermate complex dat mijn matige Spaans ontoereikend is. Het nummer voor de Engelstalige helpdesk kan ik niet bereiken omdat je daarvoor van een Vodafone toestel moet bellen (en die probeer ik dus juist te krijgen)

Heeft iemand hier ervaring mee? Als ik maar weet of het contract nu beëindigd is of niet, ben ik al een eind verder... Mijn huisbaas wil namelijk het internet dan wel voor mij regelen, maar alhoewel zij superbehulpzaam is, is het niet een vriendin of zo waarvan ik kan verwachten dat ze naar de Vodafone winkel gaat om mijn problemen op te lossen.

Iemand?  Virtuele knuffels zijn uw deel!

Offline SpanjeForum nl

  • Administrator
  • Forumlid
  • *****
  • Berichten: 1.037
  • Welkom - bienvenido
  • Plaats: Benahavís (Malaga)
Re: Vodafone perikelen
« Reactie #1 Gepost op: 06 september 2019, 21:44:19 pm »
Wij zitten al 13 jaar bij Vodafone Spanje en zijn zeer tevreden. Jou probleem is herkenbaar. Dit soort instanties kijken zwart wit naar een situatie en het personeel in de winkels zijn behulpzaam, maat het ontbreekt hun aan logica. De oplossing zoals ik het lees.
     

Je hebt een Spaanse rekening, waar kosten van worden afgeschreven. Het klopt dat bij het afsluiten van een abbonement, de telefoon companies hierom vragen. Ik zou zorgen dat na dit weekend iets van die rekening wordt geincaseerd door een officiële instantie of anders, vraag hiervoor advies aan je bank!  zij kunnen jou helpen aan een geldig document, bewijs etc waar Vodafone het contract op over schrijft.  Hiermee los je het op en zou je in principe met de sim kunnen weglopen. Uiteindelijk lijken dit soort zaken soms stroef te verlopen, de ervaring is dat het uiteindelijk altijd op zijn pootjes komt ;) Het probleem speelt ook een beetje dat wij willen dat dit soort zaken snel ter plekke geregeld word, dat is niet zo. Je moet er vaak een paar keer voor op en neer naar de winkel.

Offline Mardya

  • Standaard Lidmaatschap
  • Nieuw
  • **
  • Berichten: 12
  • Plaats: Nederland
Re: Vodafone perikelen
« Reactie #2 Gepost op: 14 september 2019, 08:23:40 am »
Dankjewel! Virtuele knuffels komen uw kant op! :-D

De bank was inderdaad heel behulpzaam en gaf een verklaring mee waar, volgens de employee, Vodafone normaal gesproken tevreden mee zou zijn. De medewerkster bij Vodafone was er minder zeker van, maar ze heeft de informatie doorgestuurd. We wachten weer af!

 

Zoek in een archief van 235.000 berichten. Om gebruik te kunnen maken van uitgebreid zoeken, dient u ingelogd te zijn. Een account aanmaken kan hier.

Online status

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Advertentie SpanjeMarktplaats.nl

* Poll

Topic bestaat niet.

Kies een kleur



Forumstandaard

Permanent