SpanjeMarktplaats

Auteur Onderwerp: Vodafone perikelen  (gelezen 1192 keer)

Offline Mardya

  • Standaard Lidmaatschap
  • Nieuw
  • **
  • Berichten: 16
  • Plaats: Nederland
Vodafone perikelen
« Gepost op: 06 september 2019, 21:10:58 pm »
Hallo allemaal!

Ik lig met Vodafone in de clinch over een contract wat ik héél graag wil afsluiten, maar wat maar niet wil lukken.

De situatie is als volgt:

Wij hebben bij een Vodafone winkel een contract getekend voor internet + mobiel + landline + TV (series). Superleuk, tegen een superleuk prijsje.

Echter, het contract is getekend op mijn partner's naam, en mijn partner zit de komende tijd in Nederland. Mijn vraag aan de winkel was of ik de sim-kaart kon ophalen. Antwoord: nee. Prima, dat is ook redelijk. Mááŕ toen bood de verkoopster aan om te proberen het contract over te zetten naar mijn naam. Ik ben daarvoor al drie keer op en neer geweest om gegevens te verstrekken, maar inmiddels vragen ze om gegevens die we ook niet verstrekt hebben toen mijn partner het contract tekende, en waar destijds ook niet om gevraagd was. Het gaat om bewijs dat van onze (splinternieuwe) Spaanse bankrekening regelmatig bedragen afgeschreven (kunnen) worden zoals gas, licht, water en huur. Onze huur is nieuw, en de eerste termijnen zijn van mijn Nederlandse rekening betaald. Gas, licht en water komen pas volgende maand aan bod, maar tegen die tijd heb ik het internet al nodig. Dan moet er namelijk van huis uit gewerkt worden, mijn partner is namelijk programmeur.

Ik kan die gegevens dus niet op tijd verstrekken, en ik krijg die SIM dus niet (en die SIM heb ik nodig, want op dat nummer gaat de installateur van het modem bellen voor een afspraak). Nu is mijn probleem dat ik maar geen antwoord krijg van de Vodafone winkel op de volgende vragen:

- Krijgt mijn partner als hij weer terug is die SIM wél mee, of gaat dit hele feest zo niet door?
- Is het contract als ontbonden te beschouwen als ik/wij die bewijzen niet (kunnen) overleggen.
- Zo ja, kan ik dat op schrift krijgen?

Nu zijn er nummers van de helpdesk in Spanje, máár helpdesk 1 kan mijn gegevens niet vinden (duh, die staan waarschijnlijk niet in de computer) en de situatie is dermate complex dat mijn matige Spaans ontoereikend is. Het nummer voor de Engelstalige helpdesk kan ik niet bereiken omdat je daarvoor van een Vodafone toestel moet bellen (en die probeer ik dus juist te krijgen)

Heeft iemand hier ervaring mee? Als ik maar weet of het contract nu beëindigd is of niet, ben ik al een eind verder... Mijn huisbaas wil namelijk het internet dan wel voor mij regelen, maar alhoewel zij superbehulpzaam is, is het niet een vriendin of zo waarvan ik kan verwachten dat ze naar de Vodafone winkel gaat om mijn problemen op te lossen.

Iemand?  Virtuele knuffels zijn uw deel!

Offline SpanjeForum nl

  • Administrator
  • Forumlid
  • *****
  • Berichten: 1.037
  • Welkom - bienvenido
  • Plaats: Benahavís (Malaga)
Re: Vodafone perikelen
« Reactie #1 Gepost op: 06 september 2019, 21:44:19 pm »
Wij zitten al 13 jaar bij Vodafone Spanje en zijn zeer tevreden. Jou probleem is herkenbaar. Dit soort instanties kijken zwart wit naar een situatie en het personeel in de winkels zijn behulpzaam, maat het ontbreekt hun aan logica. De oplossing zoals ik het lees.
     

Je hebt een Spaanse rekening, waar kosten van worden afgeschreven. Het klopt dat bij het afsluiten van een abbonement, de telefoon companies hierom vragen. Ik zou zorgen dat na dit weekend iets van die rekening wordt geincaseerd door een officiële instantie of anders, vraag hiervoor advies aan je bank!  zij kunnen jou helpen aan een geldig document, bewijs etc waar Vodafone het contract op over schrijft.  Hiermee los je het op en zou je in principe met de sim kunnen weglopen. Uiteindelijk lijken dit soort zaken soms stroef te verlopen, de ervaring is dat het uiteindelijk altijd op zijn pootjes komt ;) Het probleem speelt ook een beetje dat wij willen dat dit soort zaken snel ter plekke geregeld word, dat is niet zo. Je moet er vaak een paar keer voor op en neer naar de winkel.

Offline Mardya

  • Standaard Lidmaatschap
  • Nieuw
  • **
  • Berichten: 16
  • Plaats: Nederland
Re: Vodafone perikelen
« Reactie #2 Gepost op: 14 september 2019, 08:23:40 am »
Dankjewel! Virtuele knuffels komen uw kant op! :-D

De bank was inderdaad heel behulpzaam en gaf een verklaring mee waar, volgens de employee, Vodafone normaal gesproken tevreden mee zou zijn. De medewerkster bij Vodafone was er minder zeker van, maar ze heeft de informatie doorgestuurd. We wachten weer af!

Offline fredj54

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 197
  • Plaats: Alphen a/d Rijn, Calahonda
Re: Vodafone perikelen
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2019, 16:12:42 pm »
Mardya, Is het inmiddels opgelost?

Offline Mardya

  • Standaard Lidmaatschap
  • Nieuw
  • **
  • Berichten: 16
  • Plaats: Nederland
Re: Vodafone perikelen
« Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2019, 09:19:28 am »
Hoi Fredj54,

Nee, helaas niet.

Vodafone nam geen genoegen met de bankverklaring en we moesten wachten tot de licht en water rekening waren afgeschreven. Toen we de overboekingen via onze mobiele telefoon hebben gekopieerd, werd na nog weer wachten het contract geaccepteerd.

Een paar dagen later (nu een week geleden) kregen we de SIM-kaart met, volgens de verkoopster ongelimiteerd bellen naar mobiele nummers in Spanje, en met ongelimiteerde data. Deze SIM was ook nodig, vertelde ze ons, omdat de monteur voor het internet ons zou bellen voor een afspraak.

Het eerste bericht dat we er op kregen was dat de Internetaansluiting vertraagd was. Uit nood hebben maar de mobiel als hotspot gebruikt, want mijn partner moet toch werken (hij werkt thuis voor een softwarebedrijf). Na nog weer wachten kreeg ik deze week eindelijk een telefoontje. Een dame vroeg me wanneer de technician langs zou kunnen komen. Er werd een afspraak gemaakt voor donderdag (gisteren) om 12 uur 's middags. Wat er ook kwam,geen monteur, en geen telefoontje.Het enige telefoontje wat ik kreeg (op woensdag) was van de verkoopster uit de Vodafone store dat de technician ons niet kon bereiken. Dit was raar, omdat zij en anderen ons wél kunnen bereiken en we hebben het Internet zo dringend nodig dat we de telefoon als haviken bewaakt hebben.

Maar goed, er was nu een afspraak, dus ik heb haar gemaild dat er een afspraak gemaakt was. Daarop kreeg ik nog zo'n vier keer een belletje, of de afspraak voor donderdag 12 uur stond. Ja, dus. Maar goed, geen Vodafone gezien.... Dus ik maar eens met de engelssprekende klantenservice bellen. Die beloofden me dat ik die dag (gisteren) nog gebeld zou worden door de technician en dat ie na het telefoontje er met een uurtje zou zijn. Ik vraag of die gast niet gewoon kan komen. Ze kunnen me niet bereiken, ik spreek weinig Spaans, en ik moet de eerste nog aan de lijn krijgen die Engels spreekt. Nee, nee, dat kan niet, maar hij zou doorgeven dat mijn Spaans belabberd was. Hij geeft mijn nummer opnieuw door, het zou wel goed komen. Okay dan maar. Als dit werkt ben ik er blij mee.

De telefoon gaat. JOEPIE! Nope, het is een enquete van Vodafone over klanttevredenheid over de helpdesk. Ik druk 'm maar weg, bang om het telefoontje van de monteur te missen.

Weer wachten.

Geen telefoontje.Geen technician

Na uren wachten belde mijn partner nog maar eens. Ditmaal komt de klantenservice met een ander verhaal. Als de monteur niet voor 3 uur had gebeld, dan werd het die dag niet meer. Misschien morgen. Dus, vraagt mijn partner, de monteur kan morgen tot drie uur bellen, daarna hoeven we er niet meer op te rekenen? Nee, nee, dat kan wel tot zes uur, maar als hij niet voor 3 uur belt, komt hij die dag niet meer.

Vandaag dus weer wachten.

Dit loopt dus al sinds half augustus.

Een tweede probleem is dat we niet kunnen controleren of onze rekening bij Vodafone klopt. Het inloggen werkt niet. Ik probeer te registreren maar onze NIE-nummers worden niet herkend, paspoort idem ditto. Ik begin me zo onderhand zorgen te maken dat ik straks tóch een enorme rekening voor de mobiele data verbruik ga krijgen, maar ik kan het nergens controleren.  Ik probeer Vodafone te bellen, weer op dat internationale nummer, maar inmiddels is er een nieuw probleem: mijn verbinding verdwijnt na ongeveer een halve minuut.

Dan denk je, dan bel je toch vanaf een ander toestel/nummer? Dat gaat dus niet. De helpdesk voor Engelstaligen is alleen bereikbaar wanneer je met een Vodafone-nummer belt.

Dit is echt hopeloos.
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2019, 09:37:59 am door Mardya »

Offline Mardya

  • Standaard Lidmaatschap
  • Nieuw
  • **
  • Berichten: 16
  • Plaats: Nederland
Re: Vodafone perikelen
« Reactie #5 Gepost op: 18 oktober 2019, 09:43:22 am »
Ik kijk nu mijn papieren door om te zien of ik de datum van het contract kan vinden, en nu blijkt dat de laatste pagina van het contract (wat gaat over ongelimiteerd mobielverbruik) een compleet andere naam bevat. Ene Miguel, blijkbaar.

Wat een ellende.

Offline admin.sf

Re: Vodafone perikelen
« Reactie #6 Gepost op: 18 oktober 2019, 10:00:04 am »
Geen kennis die goed Spaans spreekt die hiermee gaat helpen? Doorgaans komen dit soort zaken goed voor elkaar. Vodafone heeft er belang bij om zo snel mogelijk bij jullie de lijnen in orde te hebben. Onbegrip gaat vaak over in ongeduld. Het gaat niet zo snel als je graag zou zien. Uiteindelijk komt het altijd voor elkaar. Een goede communicatie voeren in het Spaans is een must. In de winkel verkopen ze alleen maar abbo´s. Overige zaken gaan via de telefoon.
   
In Nederland en Belgié (Hilarisch  :)) ) kunnen de telefoon companies er ook wat van .....



Of bij Mobistar in België


Offline Mardya

  • Standaard Lidmaatschap
  • Nieuw
  • **
  • Berichten: 16
  • Plaats: Nederland
Re: Vodafone perikelen
« Reactie #7 Gepost op: 18 oktober 2019, 10:57:20 am »
Helaas niet. De eigenaresse van de woning is heel behulpzaam maar omdat ik vermoed dat we de termijn niet vol gaan maken (is een clausule voor in ons huurcontract) wil ik eigenlijk haar vriendelijkheid niet te veel gebruiken/misbruiken. Daarbij komt nog dat haar Engels nog veel beroerder is dan mijn Spaans. Het grote voordeel echter van communicatie met haar versus Vodafone is dat het niet per telefoon gaat.

Op straat, en in winkels, banken, etc. red ik me wel, mede geholpen door de grandioze behulpzaamheid van de Spanjaarden. Het gaat echter fout zodra er een telefoongesprek gevoerd moet worden. Al begin ik dapper met een 'disculpe mi mal Espagnol, pero ....' of een 'Lo siento, mi Espagnol es muy malo" wanneer zij de conversatie starten, ik krijg een stortvloed Spaans over me heen die niet meer te stuiten is. Zelfs een 'lo siento, señora, no se comprendo' kan de boel niet redden. Ik probeer het met herhalen wat ik wél begrepen heb, en dan komt er een verse waterval met aan het eind een hoopvol zwijgen. Ik snap er dan weer wat meer van, herhaal het nog een keer en krijg dan meestal wel een tevreden 'vale!' en dan hoop ik maar dat ik het inderdaad 'vale' was.

Ik was al veel eerder begonnen met het leren van Spaans, maar helaas heeft dat flinke vertraging opgelopen door ziekte van eerst mijn partner, en later mijn vader. Ik heb me er nu weer vol op gestort, maar aangezien al het huiswerk en oefenen online gebeurt, is ook dat een bron van frustratie. Hopelijk nu snel opgelost. Na jouw berichtje, houd ik de moed er in!

Na nog wat uitzoekwerk lijkt de mobiele data inderdaad zonder limiet, en dan vermindert de druk wel iets. Manlief kan in ieder geval zonder te veel zorgen werken.

Offline Mardya

  • Standaard Lidmaatschap
  • Nieuw
  • **
  • Berichten: 16
  • Plaats: Nederland
Re: Vodafone perikelen
« Reactie #8 Gepost op: 18 oktober 2019, 12:18:34 pm »
Update:

Mijn meestal zeer rustige en geduldige partner verloor zijn geduld en heeft Vodafone nog maar eens gebeld, ditmaal iets minder vriendelijk.

Hij trof nu een medewerker die bereid was de boel grondig uit te zoeken, en dat leverde het volgende op:

Wij zijn nooit gebeld door een monteur. Dat verhaaltje over 'niet te bereiken' bleek volslagen kolder. Wat is er gebeurd? Blijkbaar was het al doorgegeven dat ons Spaans slecht is, en de monteur - die geen Engels spreekt - dacht 'aan mijn lijf geen polonaise, bekijk het maar' en heeft ons gewoon overgeslagen. Ook niet even doorgeven, ofzo.

Nu worden we maandag gebeld, vóór 12 uur, door een Engelssprekende monteur die dan een uur later hier zal zijn.

Wordt vervolgd!

Offline admin.sf

Re: Vodafone perikelen
« Reactie #9 Gepost op: 18 oktober 2019, 13:35:57 pm »
Uiteindelijk komt het voor elkaar zul je zien en als je dan later op dit proces terugkijkt dan is het niks meer, ah daar moesten we even doorheen ;)

Offline Anda-Luz.Spain

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 212
  • Plaats: Granada
Re: Vodafone perikelen
« Reactie #10 Gepost op: 18 oktober 2019, 14:19:24 pm »
Wat een verhaal Mardya....ik word er niet goed van. Ik herken het ook, want heb hetzelfde meegemaakt toen ik pas in Spanje kwam wonen. Verschrikkelijk die stress herbeleef ik met jouw verhaal. In mijn geval duurde het ook maanden. Ik dacht dat ik gek werd in die periode. Elke keer kwamen ze met een ander excuus (lees: leugen)...totaan dat mijn huisnummer niet bestond....Ik heb toen op een muur levensgroot mijn huisnummer geschilderd.

Zakelijk gezien was ik afhankelijk van internet, dus heel mijn handel heeft maanden stil gelegen.
In die periode had je nog geen mobiel data, of in iedergeval niet zoals nu.

In de aller eerste periode had ik wel mijn mobiel uit Nederland gebruikt voor internet, weet niet meer hoe ik dat toen der tijd gedaan heb, maar was aansluiten van je mobiel met een kabeltje aan je laptop...zoiets...maar kreeg rekeningen van 600 euro.

Het is belangrijk om er bovenop te blijven zitten. Elke dag bellen. Langs gaan etc.

Waar woon je? Want als je vlakbij woont kan ik je wellicht helpen.


 

Zoek in een archief van 235.000 berichten. Om gebruik te kunnen maken van uitgebreid zoeken, dient u ingelogd te zijn. Een account aanmaken kan hier.

Online status

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Advertentie SpanjeMarktplaats.nl

* Poll

Topic bestaat niet.

Kies een kleur



Forumstandaard

Permanent