SpanjeMarktplaats

Auteur Onderwerp: Cameraprobleem  (gelezen 723 keer)

Offline Fred

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 687
Cameraprobleem
« Gepost op: 08 mei 2019, 13:55:41 pm »
Dag,
In NL heb ik een camera buiten aan het huis zitten, die de oprit in de gaten houdt 24/7.
Ik zit nu in Spanje voor 3 maanden. Sinds vorige week heb ik een nieuwe provider, Telfy, glasvezel. De snelheid is enorm vooruit gegaan.
Nu doemt er een probleem op: de camera kan ik niet meer benaderen. Hulp vanuit NL van de helpdesk heeft mij niet verder gebracht. Het netwerk ziet de camera niet of andersom. Dus: geen beelden vanaf mijn huis.
De camera is een Foscam F19900P model V3.
Kan iemand mij vertellen hoe ik wel beelden van mijn camera kan krijgen?

Offline Janus

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.265
  • Plaats: Benissa
Re: Cameraprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 09 mei 2019, 16:17:10 pm »
Ik zie niet direct in, hoe je internet provider van Spanje invloed kan hebben op het benaderen van je camera in NL.
Kunnen anderen de camera nog wel zien?
Of jij bv via mobiele netwerk?
Anders vrees ik toch dat er iets met de camera,  je router of je IP adres is gebeurd.

Offline U2brutus

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 995
  • Plaats: Sitges (BCN), ES
Re: Cameraprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2019, 13:25:50 pm »
Heb je bij de installatie van de camera in NL geen IP adres van je router in Spanje in hoeven in te voeren? Meestal is dat wel het geval, want je wilt de camera toch niet graag open zetten voor iedereen?
In dat geval moet dit IP-adres dan gewijzigd worden in het externe IP-adres dat je nieuwe router in Spanje gebruikt.

Offline Joshua

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 110
  • Plaats: Torrox
Re: Cameraprobleem
« Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2019, 10:59:13 am »
Met een nieuwe internet provider zijn ook de instellingen van het internet aangepast. Zoals je op al je apparaten bij thuiskomst deze nieuwe internet configuratie (netwerk naam en wachtwoord) moet aanpassen, zal dat ook bij de camera moeten gebeuren.

Offline Janus

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.265
  • Plaats: Benissa
Re: Cameraprobleem
« Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2019, 11:50:08 am »
Met een nieuwe internet provider zijn ook de instellingen van het internet aangepast. Zoals je op al je apparaten bij thuiskomst deze nieuwe internet configuratie (netwerk naam en wachtwoord) moet aanpassen, zal dat ook bij de camera moeten gebeuren.

Het betreft een nieuwe internet provider  in Spanje, dan hoef je in NL niets aan te passen.
Ook de tip van U2brutus lijkt wat vreemd omdat je dan altijd een probleem hebt als je eens vanuit een hotel of onderweg wilt kijken het niet lukt.
De gewone gang van zaken is dat de camera met een wachtwoord is beschermt.

Offline Fred

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 687
Re: Cameraprobleem
« Reactie #5 Gepost op: 11 mei 2019, 13:22:33 pm »
Dank voor de antwoorden.
De camera is beveiligd met een wachtwoord. Ik heb uiteraard met de leverancier uit Groningen gemaild en uiteindelijk gebeld. Via de mail was niet duidelijk te krijgen dat ik in Spanje zat en de camera aan mijn huis in Nederland hangt. Het advies was: verbind de camera met de computer. Toen ik vroeg om 2000 km kabel werd de medewerker pissig. De camera heeft wel een IP adres, maar dat kan ik niet vinden. Noch op de computer hier, noch op mijn tablet en mobieltje.
Uit eindelijk de optie maar gekozen om de camera op mijn tablet te verwijderen en opnieuw te installeren. Het eerste ging goed, het tweede jammerlijk niet. Ik moet voor de installatie de QR code scannen, die op de camera zit. Zou daarvoor naar Nederland moeten reizen. De camera werkt wel, maar is verwijderd op mijn tablet.
Ik ga mijn buurman in NL vragen een foto te nemen van de QR code en die mij te appen. Dat lijkt me de handigste manier.
Nogmaals dank voor jullie reacties.

Offline Janus

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.265
  • Plaats: Benissa
Re: Cameraprobleem
« Reactie #6 Gepost op: 11 mei 2019, 13:42:53 pm »
Fred, dat heeft geen enkele zin omdat je niet op hetzelfde netwerk zit als je camera.

Hoe heb je het in het begin aan de praat gekregen en werkte het toen wel van buiten je eigen netwerk?

De camera werkt wel schrijf je, hoe weet je dat dan?

Offline Fred

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 687
Re: Cameraprobleem
« Reactie #7 Gepost op: 11 mei 2019, 15:17:02 pm »
Janus, In NL werkte de camera op de wifi van thuis. In Spanje werkte de camera ook heel gewoon op de wifi van hier, toen Telecable. Daar heb ik niets voor gedaan. Alleen de tablet op de nieuwe wifi (Telecable) gezet bij Instellingen.
Datzelfde ook gedaan toen we overgingen op de glasvezel van Telfy. Anders werkt tablet en telefoon ook niet. Ik ging er dus vanuit dat de camera ook gewoon zou werken. Nee dus. Bij Instellingen van de camera kreeg ik alleen maar te zien: Cameranaam, cameramodel, camera Mac (lang nummer) en camera UID ( heel lang nummer) en de mogelijkheid de camera te verwijderen en te herstarten. Herstarten al eens geprobeerd, zonder resultaat. Gisteravond maar Verwijderen en Herstarten gedaan. Verwijderen ging prima, herstarten helemaal niet.
Nu had ik de afgelopen week, sinds de overstap op de glasvezel, toch al geen beeld, dus ik zag dit als laatste mogelijkheid.
Als ik de buurman kan bereiken, is hij mijn laatste hoop. Anders wachten tot juli als ik weer naar NL vertrek.

Offline Fred

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 687
Re: Cameraprobleem
« Reactie #8 Gepost op: 11 mei 2019, 15:23:14 pm »
Janus, je schreef: omdat ik niet op hetzelfde netwerk zit als de camera.
Mijn probleem is om op datzelfde netwerk te komen. De camera heeft kennelijk geen wizzard die zelf een nieuw apparaat kan vinden, zoals bij een printer en/of scanner.

Offline Janus

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 3.265
  • Plaats: Benissa
Re: Cameraprobleem
« Reactie #9 Gepost op: 11 mei 2019, 16:00:08 pm »
Fred het is onmogelijk om vanuit "buiten" op je thuis netwerk te komen zonder op je router poorten open te zetten.Wat jij wilt kan gewoon niet zonder eerst via de router te gaan, met een printer of scanner gaat dat trouwens ook niet.


Offline Fred

  • Forumlid
  • ***
  • Berichten: 687
Re: Cameraprobleem
« Reactie #10 Gepost op: 11 mei 2019, 22:17:08 pm »
Okee Janus, bedankt voor je uitleg.

Offline wadoman

  • Nieuw
  • **
  • Berichten: 16
Re: Cameraprobleem
« Reactie #11 Gepost op: 12 mei 2019, 17:49:32 pm »
Ik heb aardig wat camera,s geinstalleerd, dus weet ik als geen een wat voor problemen het kan geven. Het feit dat veel poorten van de router zijn geblokkeerd vanwege de veiligheid kan al en probleem opleveren. Nu ik woon nu in Spanje en heb 2 camera's lopen  in Nederland en 1 hier in Spanje, die zijn te bekijken via het internet. Mijn ervaring met diverse merken camera's is dat er weinig zijn die gelijk goed functioneren zonder "veel gedoe". De goede merken zijn (die ik ook heb) Denver en Joyvision. De bijgeleverde software programma's zijn duidelijk en goed. Op mijn Android telefoon heb ik dus ook 2 apps staan 1 van Denver en 1 van Joyvision.
Het instellen was zo gebeurd, ze moeten wel eerst met de kabel aan de router worden gehangen anders kun je het geheel niet instellen maar dit gaat prima, de camera, worden snel gevonden en geinstalleerd evt. met je paswoord erin.
Ik raad Onvif camera's af die zijn heel moeilijk goed werkend te krijgen behalve op je Pc/Laptop, maar over het internet ho maar!
Hier in Spanje heb ik bij de provider gevraagd wat de poorten zijn die zij doorlaten dat moet je ook weten, anders kun je de router niet goed instellen.
Er zijn heel veel instel sites te vinden die uitleggen hoe en wat maar niet alles is je duidlijk en ze werken vaak met eigen merken, ook barst het van de programmaatjes maar velen werken niet voor je camera vaak herkennen ze de camera al niet.Tot slot om toch poort blokkades e.d te vermijden kun je een zgn. Free Dynamic DNS account nemen dat werkt altijd, gaat via een extern adres en is altijd te bereiken via je eigen account naam. Een goede is https://www.noip.com/.
Het vereist wel enige studie. Het kan gratis maar dan moet je 1 maal in de maand even herbevestigen (je krijgt van hen altijd een herinneringsmail)
Tot zover, en wat eerder is gezegd je moet in Nl je camera eerst aan de router hangen om iets te kunnen doen) succes ermee!

 

Zoeken in het archief van 175.000 postings! Om te kunnen zoeken, dient u ingelogd te zijn.

Online status

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Advertentie SpanjeMarktplaats.nl

* Poll

Topic bestaat niet.

Kies een kleur



Forumstandaard

Permanent